سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

 

کتاب تربیت من

 

داشتم با خود فکر می کردم محرک های جنسی که در قرآن معرفی یا به آن اشاره شده چیست، که این چیز ها به خاطرم آمد:


1-       1- نگاه:

  این آیه به ذهنم آمد: قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّواْ مِنْ أَبْصَارِهِم(نور/30) "ترجمه انصاریان: به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را [از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و عورت دیگران‏] فرو بندند."  اول خطاب به مردها گفه شده مواظب نگاهشون باشند. بعد در آیه 31 خطاب به زنان گفته شده: وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِن(نور/31)     " ترجمه انصاریان: و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند."

کجا می نگرم؟

دو چیز است که موجب تحریک جنسی مردان است: بو و نگاه.

یادم آمد از رو گرفتن مادرم زهرا (س) از مردی کور. پیامبر اکرم (ص) به ایشان گفتند که چرا از مرد نابینا رو گرفتی؟ ایشان فرمودند : او مرا نمی بیند من که او را می بینم.

این روایت به تحریک شدن خانم ها از طریق نگاه اشاره می کند اما در ذهن دارم که ایشان  احتمالا به شامه و حس بویایی مرد نابینا هم توجه داشته اند. بالاخره وقتی حسی از کار بیفتد سایر حس ها قوی می شوند.

و جالب است که در ادامه آیه ای که خطاب به خانم هاست مواردی گفته شده که در تحریک مردان از طریق نگاه موثر می باشد و این نشان از آن دارد که جاذبه های جنسی زنان بیشتر از مردان است:

{ وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ وَ یحَْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا  وَ لْیَضْرِبْنَ بخُِمُرِهِنَّ عَلىَ‏ جُیُوبهِِنَّ  وَ لَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَائهِنَّ أَوْ ءَابَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنىِ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنىِ أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیرِْ أُوْلىِ الْارْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُواْ عَلىَ‏ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ  وَ لَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یخُْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ  وَ تُوبُواْ إِلىَ اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمُ‏ْ تُفْلِحُونَ(نور/31)

ترجمه انصاریان: و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را [مانند لباس‏هاى زیبا، گوشواره و گردن بند] مگر مقدارى که [طبیعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه، بر دست و صورت‏] پیداست [در برابر کسى‏] آشکار نکنند، و [براى پوشاندن گردن و سینه‏] مقنعه‏هاى خود را به روى گریبان‏هایشان بیندازند، و زینت خود را آشکار نکنند مگر براى شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران شوهرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان [هم کیش خود] شان، یا بردگان زر خریدشان، یا خدمتکارانشان از مردانى که ساده لوح و کم عقل‏اند و نیاز شهوانى حس نمى‏کنند، یا کودکانى که [به سنّ تمیز دادن خوب و بد نسبت به امیال جنسى‏] نرسیده‏اند. و زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه‏] به زمین بزنند تا آنچه از زینت‏هایشان پنهان مى‏دارند [به وسیله نامحرمان‏] شناخته شود. و [شما] اى مؤمنان! همگى به سوى خدا بازگردید تا رستگار شوید.}

در خصوص تحریک مردان از طریق نگاه ، قضیه حضرت موسی (ع) و دختر شعیب (صفورا) به خاطرم آمد. در تفسیر آیه 26 سوره قصص آمده است که حضرت موسی (ع)  جلو تر از صفورا راه رفت تا چشمش به لباس او نیفتد.

نکته جالب دیگر در مورد خصوصیت حوریان (زنان بهشتی) این است که فقط به شوهرانشان نگاه میکنند. (فیهن قاصرات الطرف)

2-     صدا

در قرآن کریم داریم: ولاتخضعن بالقول(احزاب/32)

از این آیه دلبرانه سخن نگفتن با نامحرم برمی آید.پس از آن می توان فهمید که یکی دیگر از محرکهای جنسی ، صداست.

احتمالا به همین دلیل است که طبق آیات سوره قصص حضرت موسی (ع) با دختران شعیب خلاصه سخن گفت.(ماخطبکما)

3-      لباس

از همین آیه 31نور که خداوند فرموده است زینت های خود را برای نامحرمان آشکار ننمایید بر می آید که هر نوع لباسی نباید پوشید چون برخی لباس ها جلوه دارند و دارای زینت.

جیگر تو...

4-      حرکت اندام ها 

 به نظر می رسد آیه 31 نور به این مطلب اشاره دارد. آنجا که می فرماید طوری راه نروید که زینت های پنهانتان آشکار شود. پس احتمالا وقتی زن به طرز موزونی را رود این اتفاق می افتد و مردان تحریک می شوند.

در سوره قصص از راه رفتن دختر حضرت شعیب(ع) (صفورا) تجلیل شده است آنجا که فرموده است: "تمشی علی الاستحیاء" با حیا گام بر می داشت.

 

فعلا این ها به ذهنم رسید اما شاید اگر کسی برود درست و درمان تحقیق کند رنگ ها (رنگ چشم حوریان)  و اختلاط با نامحرم (کنار ایستادن دختران شعیب و قاطی مردان و چوپان ها نشدن در سوره قصصص) و دوستی با نامحرم (ولامتخذات اخدان) را هم به لیست وسوسه ها و محرک های جنسی اضافه کند!

مهم این است که قرآن کریم برای کنترل غرایز و عدم تحریک نامحرمان راه نشان داده است:

برای سامان دادن خواهش های جنسی : ازدواج.

 و برای امنیت بخشیدن به فضای جامعه اسلامی : نگاه خیره به نامحرم نکردن و دلبرانه سخن نگفتن با نامحرم و پوشش مناسب و ...

 ان شاء الله که محرک های جنسی را آنجا که باید (در مقابل شوهر) به کار گیریم و آنجا که نباید حواسمان را جمع کنیم.

یا فاطمه

 



نوشته شده در چهارشنبه 91 اردیبهشت 13ساعت ساعت 11:6 عصر توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin