سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

                                                                                                                                                                                شوق پرواز

سریال شوق پرواز را خیلی ها دیدند.به حق سریال قشنگی بود.البته من موفق به دیدن همه ی سریال نشدم و چند قسمتی از میانه های آن را از دست دادم.از قبل هم زندگینامه ی شهید بابایی را خوانده بودم و برای همین در بسیاری از صحنه های سریال به یاد مطالبی که قبلا خوانده بودم می افتادم.البته در کل به نظر می آمد واقعا سریال جای کار بیشتری داشته باشد.در بعضی از قسمت ها خیلی از صحنه های سریال به نشان دادن صحنه های تکراری  پرواز گذشت .البته این درست که ایشون یک خلبان جنگ بود ولی پرداخت بیش از حد به این صحنه ها گاهی بیننده را خسته می کرد. در ضمن به نظرم واقعا می شد بعضی ریزه کاری های شخصیتی شهید بابایی رو بهتر کار کرد و بیشتر بهش پرداخت.بازیگر نقش شهید بابایی هم که یکی از بازیگران خیلی قوی سینماست. یازی شهاب حسینی را در بیشتر کارهایش خیلی دوست دارم والبته نمی دانم با اینکه بازی نسبتا قابل قبولی از خود ارائه داد چرا باز فکر می کنم باید خیلی قشنگ تر از این ها بازی می کرد. ولی الحق و الانصاف دیگر درباره ی قسمت آخر سریال حرفی نمی توان زد.لحظه ی شهادت ایشان واقعا زیبا کار شده بود.دیالوگ ها فوق العاده زیبا و سنجیده بود.الهام حمیدی نقش خود در آخرین قسمت سریال را بی نظیر ایفا کرد و خصوصا آن تصویری که از کعبه نشان داد به نظرم واقعا نقطه ی اوج سریال بود و در ذهن انسان ملاقات شهید و خداوند را تجسم می بخشید.و قلب بیننده را مالامال از عشق و اندوه و شادمانی می کرد.ودر نهایت از آن دو بیت شعری که شهید در آخرین لحظات شهادت خواند چه بگویم,که چنان بر آن عاشق شدم که هر روز و هر شب بی اختیار تکرارش می کنم.

آنکس که تو را شناخت جان را چه کند؟                  فرزند و عیال و خانمان را چه کند؟

 دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی                        دیوانه ی تو هر دو جهان را چه کند؟

بعد نوشت:

1.دیدن نام سید شهاب الدین حسینی در تیتراژ این سریال مرا شگفت زده کرد.قبل از این هرگز نمی دانستم شهاب حسینی,سید است!!

2.ید الله صمدی:انتخاب شهاب حسینی برای بازی در نقش شهید بابایی انتخاب همسر شهید بابایی بود.

3. الهام حمیدی بازیگر نقش همسر شهید بابایی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: خوشحالم که پس از اتمام سریال در هر هفته، دختر  شهید بابایی به من پیامک می‌دهد و از بازی من تشکر می‌کند. برای من همین کافی است که توانسته‌ام نقشی بازی کنم که مورد رضایت خانواده شهید بابایی قرار بگیرد.

4.به گفته ی کارگردان سریال شوق پرواز,درباره ی شخصیت سعید (دوست شهید بابایی) اگرچه بعضی عنوان می کنند که  یک شخصیت تخیلی است و واقعی نیست ولی از طرفی در واقع بسیاری از ارتباطات شهید با دوستانش در همین شخصیت سعید در سریال و ارتباط شهید بابایی  با  او خلاصه می شود.و این یک کار کاملا مرسوم در فیلمنامه نویسی است.

 



نوشته شده در جمعه 90 اسفند 5ساعت ساعت 1:45 صبح توسط پونه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin