سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

 

اینو خیلی وقته میخوام بگم از اول محرم، نه! از روزای آخر ذی حجه اما قسمت نشد دلم می خواست همون موقع می گفتم تا شما خودتون می رفتید و با چشمای خودتون می دیدید شایدم دیده باشید، من که واقعا ناراحت شدم اصلا هم حرف هایی که از اینو اون می شنیدم که می گفتن:

- واقعا عجب جلوه ای داره

- وای عجب کار بزرگی کردن

- چقدر قشنگه

یا حرفایی شبیه اینا رو قبول نداشتم، حرفمو به همه گفتم به هرکی می رسیدم حرفمو گفتم فقط مونده بودید شما که اونم الان میگم.

واقعا ناراحت بودم، اول از همه اینکه اینا چند روز قبل شروع محرم یعنی تو دهه آخر ذی حجه که همش عیده که هفته ولایته مسجدو سیاهپوش کرده بودن( حالا سر فرصت ان شاالله لیست کامل اعیاد دهه آخر ذی حجه رو براتون میگم)، این خودش یه افراطه؛ یعنی چی؟ ناسلامتی عیده! بذار شب اول محرم سیاهپوش کن اصلا اینو بذاریم کنار ناراحتی اصلی من سر یه چیز دیگه بود! نمیدونم چند نفرتون پرچم "آجرک الله" مسجد لقمانو دیده بودید وقتی می خواستی به بالای پرچم نگاه کنی باید کلاهتو میگرفتی و گرنه حتما از سرت می افتاد، یک پرچم بزرگ خیلی بزرگتر از تمام پرچمایی که به عمرتون دیدید! تمام دیوار مسجد به اون عظمتو پوشونده بود.

و اما درد من: سرتو می گرفتی بالا از اون قرقره آسمون نگاه پرچم می کردی و میومدی تا پایین به پایین پرچم که می رسیدی دقیقا همون زیر یه پیرمرد نشسته بود که چند تا باتری و چسب نواری جلوش گذاشته بود و می فروخت! هر بار که از جلوی مسجد رد می شدم و بساط این پیرمردو نگاه می کردم با خودم حساب می کردم هزینه ای که صرف این پارچه شده خرج چند ماه زندگی این پیرمرده؟؟!! آدمی که داره با فروش این چیزا زندگیشو می گذرونه حتما تا حالا به عمرش اینقد پولی که واسه این پارچه دادنو از نزدیک ندیده!

جالبه که پرچمو روزای آخر ذی حجه نصب کرده بودن، همون روزایی که معروفه به ایام خاتم بخشی! یعنی روزایی که امیرالمؤمنین تو رکوع نمازشون انگشترشونو به یه مسکین بخشیدند.

به کجا می رویم؟؟!! فأین تؤفکون؟؟ مسجدو سیاهپوش کردی واسه چی؟ واسه عزای پسر این علی؟ همین علی ای که خودش سه شبانه روز فقط با آب افطار میکنه چون افطار خودشو واهل بیتشو بخشیده به مسکین و یتیم و اسیر! مگه همین حسینی که تو براش مسجد سیاهپوش کردی کسی نیست که در شأن اونو اهلش هل أتی نازل میشه؟! مگه اون موقع حسین سه چهار سالش بیشتر بود؟! تو از این حسین فقط همینو فهمیدی که باید براش مشکی بپوشی و بزنی تو سر و صورتت؟! عزاداری خوبه؛ اصلا این عزاداریه که فرهنگ حسینی رو زنده نگه می داره؛ اصلا ما هرچی داریم از محرم و صفر داریم، امّا باور کنید امام حسینم از بعضی کارای ما راضی نیست، خود ارباب از خیلی از همین کارایی که ما به اسمش انجام می دیم راضی نیست!!!

من با سیاهپوش کردن مشکلی ندارم، اتفاقا خدا می دونه من چه عشقی میکنم تو دهه اول محرم از اینکه می بینم یک مملکت سیاهپوشه؛ اما به چه قیمتی؟! یعنی واقعا نمی شد اون پرچمو کوچکتر بسازن؟! به کی و واسه چی تسلیت گفته بودن؟ به امام زمان؟ واسه عزای جدش؟ امام زمان از اینکه من شهرو سیاهپوش کنم راضی تره یا از اینکه نذارم تو مملکتش یکی سر گرسنه بذاره رو زمین؟ من مطمئنم از دیدن صحنه ای که یه پیرمرد فقیر نشسته زیر سایه یه پرچم چندین متری که به اصطلاح واسه عرض تسلیت به امام زمان نوشته شده و داره با فروختن چند تا حلقه چسبو باتری و کبریت کار میکنه تا شاید یه پولی به دست بیاره قلب مهربون امام زمان هم درد گرفته بود. من مطمئنم امام حسین هم راضی نبود...



نوشته شده در چهارشنبه 90 اسفند 3ساعت ساعت 5:5 عصر توسط ملیحه سادات| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin