سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

در پست قبلی این مطلب، عزیزی نظری داده بود که به نظرم قابل تامل بود. در مطلب 1 این موضوع نوشته بودم که شوهرداری در حقیقت اطاعت از شوهر در امور زناشویی است. بهتر است بنگارم که با توجه به آیه34 نساء شوهرداری فقط اطاعت از همسر در این امور نیست بلکه حق شوهر در غیاب او هم باید رعایت شود. سایر حقوقی که مرد بر زن دارد و من آن ها را با تدبر در آیات دریافته و جمع آوری کردم در پست های بعدی  می آید. 

نکته سوم:

 در آیه گفته شده که زنان صالح ، قانت و فرمانبردار اندو... در مقاله ای درباره معنای عمل صالح خواندم اعمال صالح یعنی اعمال شرعی و آنچه که خداوند از طریق پیامبران برای مردم ابلاغ می کند. پس زن صالح یعنی زنی که کارهای واجبش را انجام می دهد. اینجا یکی از این واجبات یعنی شوهرداری نام برده شده است.  یاد آن حدیث افتادم که جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است. شاید یعنی وقتی یک زن حقوق شوهرش را رعایت کند او به خوبی می تواند در میدان جنگ جهاد و مجاهده کند. آن وقت  در جهاد او سهیم است. شاید در جنگ نرم کنونی مجاهد اصلی زن است. دشمن می خواهد او را از جهاد خویش باز دارد.

امان از ظلم نادانان

 نکته چهارم:

 زناشویی از نیازهای مهم و اساسی انسان است. در سوره احزاب آیه37تعبیر طلاق چنین آمده است: فلمّا قضی زید منها وطرا: پس هنگامی که زید نیاز خود را از همسرش پایان برد. در تفسیر نور "وطر" به معنای نیاز مهم و اساسی آمده است. این که زن و شوهر هم کفو و هم تای هم باشند خیلی مهم است.خصوصا در امور زناشویی. منظور من در اینجا بحث گرم مزاجی و سرد مزاجی است. راه هایی وجود دارد(مثل بررسی نوع تغذیه وظاهر فرد) برای این که دختر و پسر قبل از ازدواج بفهمند که طرف مقابل از این لحاظ متناسب با او هست یا نه. اما اگر ازدواج کردید و برفرض شما متعادل و همسرتان گرم است به او در این خصوص سرکوفت نزنید چون قرآن کریم در وصف مومنان می فرماید که (والذین هم لفروجهم حافظون الّا علی ازواجهم او ماملکت ایمانهم فانّهم غیر ملومین) مومنون/5و6. ترجمه: و آنان که نگه دارنده دامنشان {از شهوتهای حرام} اند مگر در {کامجویی از} همسران یا کنیزانشان که آنان {در این زمینه} مورد سرزنش نیستند.



نوشته شده در جمعه 91 شهریور 10ساعت ساعت 6:21 عصر توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin