سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

می نویسم. برای تمام کسانی که در غربت زندگی می کنند. حس کرده ام مزه اش را. حتما غریبان فهمیده اند که جز خدا کسی را ندارند. یکی از روزهایی که در غربت به سر می بردم به مسجدی رفتم. در آن مسجد جمله ای شنیدم که خیلی آرامم کرد: الهی و ربی من لی غیرک. خدای من و پروردگار من ، هیچ کس برای من نیست جزتو. آری شما که در غربت زندگی می کنید به خوبی این را حس کرده اید. گاه در میان جمعی و احساس غربت و تنهایی می کنی. فکر می کنی اگر احساست را بگویی یا مسخره ات می کنند یا درکت نمی کنند. فقط گوش میکنند. ناگزیر همه چیز را به درون خود می ریزی. آن قدر می ریزی که لبریز می شوی. نگاه می کنی. جاده زندگی هنوز ادامه دارد. تو برای ادامه راه باید دردهای بزرگتری را بنوشی. در مقابل خدا زانو می زنی:

الهی و ربی من لی غیرک.


تنها تر از منم هست؟

 

شب بود. یکی از همان شب هایی که درد دلتنگی قلبم را می فشرد. گفتم تا خوابم ببرد سوره حمد را بخوانم. همان طور که می خواندم رسیدم به "ایاک نعبد". تنها تو را می پرستیم. گفتم اگر این درد، برای خدا باشد و پرستش محسوب شود پس گوارای وجودم . پس این درد، دردی شیرین است. کاش سفرم برای خدا باشد...

 

یادم آمداز غربت مهدی فاطمه.

یادمان باشد اگر تنگی

دل غوغا کرد

مهدی فاطمه تنهاست از او یاد کنیم

غربت و تنهایی من در مقابل غربت تو پوچ و هیچ است. یا امام زمان ، هنگامی که از گناه من دلگیر می شوید چه می کنید؟ می روید سر قبر مادرتان زهرا(س)؟( خواستم بگویم مادرمان، اما دیدم آلودگی من و پاکی شما حتی در میم اشتراک هم جمع نمی شود. اینجا که بحث غربت است مادر ش

ماست.) مادر هم در میان قومشان، غربت کشیدند. برای گریه کردن از فراق پدر به بیرون از مدینه می رفتند. در سایه درختی. شنیدم آن درخت را هم قطع کردند... اما غربت شما بیشتر به غربت علی(ع) می ماند. شنیدم علی(ع) درد تنهایی شان را اشک می کردند و در حلقوم چاه می ریختند، شما چه می کنید؟

وای خدا... تنهاییم فراموشم شد!


این بقیة الله

 

می گویند نماز امام زمان (عج) دور کعت است و در هر رکعت صد بار آیه "ایاک نعبد و ایاک نستعین" را تکرار می کنی.

(گاه تکرار چیز خوبی است. در قرآن بارها و بارها, قرآن، ذکر، یعنی یادآوری خوانده می شود و باز بارها داریم که خداوند می فرماید واذکروالله ذکرا کثیرا(احزاب/41) : خدا را بسیار یاد کنید. تکرار, همان یادآوری است. خود نماز ذکر است. یک یادآوری است که من خدا دارم. هرچه قدر مشکلاتم زیاد باشد باز باید فقط از او یاری بطلبم. هر چه قدر درد غربت اذیت کرد نباید از شدت تنهایی سراغ آدم هایی رفت که شاید همه چیز داشته باشند جز رضایت خدا.)

انگار تفسیر نماز آقا امام زمان(عج) چنین باشد: خدایا، تو را یاد می کنم و فقط تو را می پرستم و فقط از تو کمک می خواهم برای این که پاک شوم و مرا به راه راست هدایت کنی.

مهدی(عج) راهی درست است که مستقیم مرا به تو می رساند.

دعا برای نزدیک شدن ظهور آقا(عج) گره از مشکلات

باز می کند، پس برای گشایش درد های کور گره :

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 



نوشته شده در جمعه 91 خرداد 26ساعت ساعت 11:17 صبح توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin