سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

از مباحث مربوط به زندگی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) طول عمر آن بزرگوار است. برای بعضی این سؤال مطرح است که چگونه ممکن است انسانی، عمری چنین طولانی داشته باشد؟!
سرچشمه این سؤال و علت طرح آن این است که آنچه در جهان امروز، معمول و متداول است عمرهای محدودی است که حداکثر بین 80 تا 100 سال طول میکشد و بعضی با دیدن و شنیدن اینگونه عمرها، نمیتوانند یک عمر طولانی را باور کنند یا آن را دور می شمارند. وگرنه عمر طولانی از نظر عقل و دانش بشری امری غیر ممکن نیست و دانشمندان با مطالعه اجزاء بدن به این حقیقت رسیده اند که ممکن است انسان، سالهای بسیار طولانی زنده بماند و حتی گرفتار پیری و فرسودگی هم نشود.
برنارد شاو دانشمند غربی میگوید: «از اصول علمی مورد پذیرش همه دانشمندان بیولوژیست، این است که برای عمر بشر نمی توان حدی تعیین کرد و حتی دیرزیستی نیز مسئله مرزناپذیری است.»[1]

پروفسور« اتینگر » می نویسد: « به نظر من با پیشرفت تکنیکها و کاری که ما شروع کرده ایم بشر قرن بیست و یکم خواهد توانست هزاران سال عمر کند.[2] »
بنابراین تلاش دانشمندان برای دست یافتن به راههای غلبه بر پیری و رسیدن به دراز عمری نشانگر امکان چنین پدیده ای است چنانکه در این مسیر گامهای موفقیت آمیزی برداشته شده است و هم اکنون در گوشه و کنار جهان کم نیستند، افرادی که بر اثر شرایط مناسب آب و هوایی و تغذیه مناسب و فعالیت مناسب بدنی و فکری و عوامل دیگر، عمری نزدیک به صدوپنجاه سال و گاهی بیشتر از آن دارند مهمتر اینکه عمر طولانی در گذشته تاریخ انسانها بارها تجربه شده است و در کتابهای آسمانی و تاریخی، انسانهای زیادی با نام و نشان و شرح حال یاد شده اند که مدت عمر آنها بسیار درازتر از عمر بشر امروز بوده است. برای نمونه چند مورد را بیان میکنیم:

1. در قرآن آیه ای هست که نه تنها از عمر طولانی بلکه از امکان عمر جاویدان خبر می دهد و آن آیه درباره حضرت یونس است که می فرماید:
اگر او (یونس) در شکم ماهی تسبیح نمی گفت، تا روز رستاخیز در شکم ماهی می ماند.[3]
بنابراین از نظر قرآن عمری بسیار طولانی (از عصر یونس تا روز رستاخیز) که در اصطلاح زیست شناسان عمر جاویدان نامیده میشود برای انسان و ماهی امکان پذیر است.[4]

2. قرآن کریم در مورد حضرت نوح می فرماید:
به راستی ما نوح را به سوی قومش فرستادیم، پس 950 سال در میان آنها درنگ نمود.[5]
آنچه در آیه شریفه آمده است مدت پیامبری آن حضرت است و براساس برخی روایات، مدت عمر آن بزرگوار 2450 سال بوده است![6]

جالب اینکه در روایتی از حضرت امام سجاد ع نقل شده است که فرمود: «در امام مهدی سنّت و شیوه ای از زندگی حضرت نوح است و آن طول عمر است »[7]

3. و نیز درباره حضرت عیسی می فرماید:
و هرگز او را نکشتند و به دار نیاویختند بلکه امر به آنها مشتبه شد... به یقین او را نکشتند بلکه خداوند او را به سوی خود بالا برد که خداوند توانا و فرزانه است.[8]»
همه مسلمانان به استناد قرآن و احادیث فراوان معتقدند که عیسی زنده است و در آسمان هاست و به هنگام ظهور حضرت امام زمان فرود آمده و او را یاری خواهد کرد.

حضرت امام باقر ع فرمود: در صاحب این امر چهار سنّت از چهارتن از پیامبران: است... و از عیسی سنتی دارد و آن اینکه: درباره مهدی نیز میگویند: او مرده است در حالی که او زنده میباشد.[9]


تا اینجا به کمک آیات و روایات بخشی از پاسخ روشن شد انشاالله فردا ادامه پاسخ به این شبهه را در بخش دوم ارائه می دهیم و بحث را می بندیم. یا علی التماس دعا

[1]  . راز طول عمر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) على اکبر مهدى پور، ص 13

 

[2]  . مجله دانشمند، سال 6، ش 6، ص 147

[3]  . سوره الصافات، آیه 144

[4]  . خوشبختانه کشف ماهى / 400 میلیون ساله در سواحل ماداگاسکار امکان چنین عمرى را براى ماهى، عینى کرد. (کیهان، ش 64- 1343/8/22)

[5]  . سوره عنکبوت، آیه 14

[6] . کمال الدین، ج 2، باب 46 ، ح 3، ص 309

[7]. کمال الدین، ج 1، باب 21 ، ح 4، ص 591

[8]. سوره نساء، آیه 157

[9]. بحارالانوار، ج 51 ، ص 217

 



نوشته شده در چهارشنبه 91 اردیبهشت 20ساعت ساعت 8:0 صبح توسط ملیحه سادات| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin