سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

 

یکی از روش های ابراز علاقه اش ندید نگرفتن کارهای خوب بندگانش است . او خود می گوید که اعمال بندگانش را ضایع نمی کند .پاداش برخی از کارهایشان را در همین دنیا و بعضی را در آخرت می دهد .

باران هم نعمتی است و نشانه محبت تو...

دیگر این که آنان را در انجام کارهای خوب تشویق می کند و وقتی کاری کردند ، هرچند کوچک ، ان را تأیید می کند و می گوید : حال که تو یک قدم به سمت من آمدی ، من ده قدم به سوی تو می آیم .وقتی می خواهیم از طریق بانک، سرمایه ای به کف آوریم ، پولمان را در حساب بلند مدت می گذاریم . اول این که اصل پول باید مقدار قابل توجهی باشد . دوم این که تا مدتی باید صبر کنیم تا سودی به دست آوریم واما سرمایه گذاری در نزد خداوند ، هرچند سرمایه ما خیلی اندک باشد ، سود های کلان و زود بازده ای دارد .خدا همان نگاه پر مهر من به مادرم را دوست دارد .

یکی از نشانه های رحمت الهی ، باز گذاشتن راه توبه و بازگشت است .خداوند ، به بازگشت من مشتاق است .او خود می گوید:

" قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمةالله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم " بگو ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کردید از رحمت خدا نومید مشوید که خداوند همه گناهان را می آمرزد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است .زمر / 53. من به او پشت کردم . او صدایم می زند : برگرد ، من به باز گشت تو نیازی ندارم . برگرد از آن جهت که تو  به من نیازمندی و جز من کسی را نداری . اگر برگردی تمام بدی هایت را به خوبی تبدیل می کنم .

شهادت ... پدر و مادر ... فرزند هم نعمت است و مایه شادباش ...

وقتی بنده اش غمگین می شود او را دلداری می دهد . مثل دلداری هایی که به پیامبر می دهد : خودت را اذیت نکن.کافران را بیم دهی یا ندهی ایمان نمی آورند . از حرف های آنان اندوهگین نشو و بر آنچه می گویند صبر کن .

ممکن است بگویید خدا پیامبر را دلداری می دهد نه ما را! در پاسخ باید گفت خداوند متعال با تک تک ما از طریق قرآن می گوید : جز این نیست که رسول گرامی اسلام فقط خدا را می پرستید و بنده نیک کردار او بود . از این می توان فهمید که هر که هیچ قدرتی را معادل و یا برتر از قدرت خداوند قرار ندهد پروردگار متعال ،  هم اورا و هم دوستداران او را دوست دارد و با سخنانش غم های مؤمنان را تسکین می دهد و دل آنان را آرام می سازد .(نمونه ای دیکر: خداوند برای اطمینان قلب موسی و هاروون می گوید :انتما و من اتبعکما الغالبون : شما و پیروانتان پیروزید . قصص/35  )

دیگر از نشانه های رحمت او ، زمینه انجام کارهای خوب را فراهم کردن است آن چنان که یکی از پیامبران (شعیب) در قرآن  می گوید : و ما توفیقی الا بالله

روش دیگر ، برشمردن صفات و کارهای نیک افراد است . چه آنانی که دنیا را به سوی او ترک کردند و چه آنهایی که در زمان نزول آیات در قید حیات بودند .(من هم می توانم این روش را به کار گیرم و دوستانم را از صفات نیکشان با خبر سازم و یا با دیگران در مورد کارهای خوب آنان سخن بگویم چون هم موجب تقویت اعتماد به نفس و تشویق آنان می شود و هم دیگران در کسب آن فضائل تحریک می شوند .)

از دیگر شیوه هایش در ابراز محبت، هدیه و نعمت های مخصوص دادن است . مثل عطا کردن حضرت فاطمه سلام الله علیها به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله (اگر من بخواهم از این روش پیروی کنم ، باید به آنانی که خیلی دوستشان دارم هدیه های مخصوص بدهم مثل دعا برای سلامتی و آمرزش پدر و مادرم .یعنی چی می تونه باشه؟

شیوه ای دیگر همراهان و دوستان خوب قرار دادن است . هاروون برای موسی .(سنشد عضدک باخیک :به زودی بازوان تو را به وسیله برادرت محکم می کنیم .قصص/35) ابو طالب، حضرت خدیجه و حضرت علی علیه السلام برای پیامبر صلی الله علیه و آله. دیگر روش باری تعالی ، همراهی خویش را اعلام کردن است . خداوند به حضرت موسی و هاروون ماموریت داد که برای دعوت و انذار فرعون به سوی او بروند . موسی گفت من یکی از فرعونیان را کشتم. می ترسم که مرا به قتل برسانند. پروردگار فرمود:کلا فاذهبا بآیاتنا انا معکم مستمعون. چنین نیست. (آنان کاری نمی توانند انجام دهند .)شما هر دو با آیات ما(برای هدایتشان ) بروید .ما با شما هستیم و (سخنانتان را) می شنویم .  شعرا/15

شاید بارز ترین نشانه محبت خداوند آزمایش های سخت اوست . مثل آزمایش قربانی کردن فرزند برای حضرت ابراهیم .یا امتحاناتی که ایوب پیامبر گذراند.(ربنا ولا تحمّلنا ما لا طاقة لنا وعف عنّا واغفر لنا وارحمنا انت مولانا ...)

دیگر از نشانه های رحمتش، باز گذاشتن دریچه دعا و استجابت دعاست. مثل برآورده کردن دعای همسر زکریای پیامبر در خصوص فرزند دارشدن . (یحیی را به او داد .) و اذا سالک عبادی عنّی فانّی قریب . اجیب دعوة الداع اذا دعان فلیستجیبوا لی ولیؤمنو بی لعلهم یرشدون. و زمانی که بندگانم در مورد من از تو می پرسند (بگو) من نزدیکم دعای دعا کننده را به هنگامی که مرا می خواند پاسخ می گویم . پس باید دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان آورند تا هدایت شوند. بقره/186

دعای دست جمعی...

دعوت به نیایش و گفتگو از دیگر نشانه های علاقه او به بنده اش است. چه در جمع، (یا مریم اقنتی لربک و اسجدی وارکعی مع الراکعین . آل عمران /43 . ای مریم (به شکرانه نعمت برگزیده خدا و برتر از زنان عالم شدن چه در جلوت) برای پروردگارت قنوت کن و سجده به جا آور و با رکوع کنندگان رکوع کن . ( چه در خلوت: قم الیل الّا قلیلا .شب را جز کمی به پا خیز. مزمل /2



نوشته شده در پنج شنبه 91 اردیبهشت 14ساعت ساعت 12:6 صبح توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin