سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

بچه بدی نیست اما طفلکی صدای خیلی بدی داره!! علی رو میگم پسر مؤذن مسجد محلمون، که هر وقت پدر جان تشریف ندارن ایشون در کسوت پدر ظاهر میشن! که البته به نظر من روزایی که مؤذن نیست اگه کلا اذون ندن اگه حتی نمازم برگزار نشه بهتره از اینکه این آقازاده اذون بدن!! انگار مؤذنی هم مثل کار تو بانک موروثیه، ای بابا آقا شما خودت خوش صدایی قرار نیست آقازاده هم همه محسنات شما رو به ارث برده باشه!!
  آخه یکی نیست به این علی آقا بگه: بدین نمد که تو اذان گویی ببری رونق مسلمانی!
البته بازم جای تحسین داره، خداییش اعتمادبه نفسش بالاست! من اگه یه همچین صدایی داشتم تا آخر عمر حتی حرف هم نمیزدم چه برسه به اینکه پای بلندگوی مسجد اذون بگم!!
یه بار داشت اذون می داد که یهو یه صدایی تو بلندگوی مسجد پیچید و بعدش هم کلا صدای اذون قطع شد؛ گفتم لابد هر کی بود خودشو رسونده مسجد و میکروفنو از این گرفته و زده تو سرش، راستش این چیزی بود که همیشه خودم دلم میخواست برم این کارو بکنم!! اون موقع هم تنها حدسی که زدم همین آرزوی دیرینه خودم بود، اما بعدا با کمال تأسف فهمیدم که هیچی نبوده فقط سیم بلندگو قطع شده، گفتم: انگار اینجا اصلا هیچ کس غیرت دینی نداره!! این حقش همینه که یکی میکروفنو بزنه تو سرش!!
چند روز قبل مامانش داشت به مامان می گفت: علی رفته سربازی،  با خودم گفتم خدا روشکر، یه نفسی می کشیم!
مامان گفت: خب به سلامتی خدمتشون کجا افتاده؟
- کلا افتاده سر مرز اونم مرز غرب!
- عجب راه دوری!! چرا اونجا؟؟
- نمی دونم این شانس بچه ماست دیگه!!
گفتم لابد تو تقسیم نیروها این بلند شده یه اذون توپ داده اینام گفتن اینو بفرستیم یه جایی که عرب نی نینداخت!!
امروز ظهر یهو دیدم باز از مسجد شهر صوت علی آقا آید! گفتم واویلا این مگه سربازی نبود؟ لابد اومده مرخصی! البته به نظرم یه چند تایی تفنگ و پوتین قورت داده بود چون صداش افتضاح تر از قبل سربازی رفتنش بود!! شایدم سر خدمت اذون داده اینام کلا معافش کردن!! البته من از قوانین معافیت سربازی زیاد سر در نمیارم ولی تا جایی که می دونم اگه طرف یه عیب نافرمی داشته باشه معافش میکنن، لابد صوت خوشم تو لیست این عیبا هست دیگه!! وای نه خدا نکنه معاف شده باشه! ما گفتیم لااقل یه دو سالی نمازامون قبول میشه!! به هر حال اذونم جزء مقدمات نمازه، از قدیم هم گفتن چو خشت اول نهد معمار کج...!
خیلی دلم می خواد برم بهش بگم اگه تا الان تو سربازی اذون ندادی حتما یه اذون صبح خفن براشون برو! اینجوری شاید فرماندشون بگیره یه کتک درست و حسابی بهش بزنه که کلا صداش قطع بشه، حالا اینم نشد لااقل مجبورش کنه از اینور پادگان تا اونور پادگان پامرغی بره و کلاغ پر برگرده! البته اگه اذون گفتن یادش نره حداقلش اینه که دل من و تمام کسانیکه تو محدوده صوتی ایشون قرار میگرن خنک میشه!
البته حالا که بیشتر فکر میکنم میبینم بهتره برم با فرماندشون صحبت کنم از این میشه به عنوان نیروی دفاعی و حتی ضد هوایی استفاده کرد، لب مرزم که هست تا دشمن قصد تجاوز کرد این شروع کنه به اذون گفتن من مطمئنم اونوقت نه تنها نیروهای زمینی دشمن در میرن که حتی اگه تو آسمونم هواپیما مواپیمایی داشته باشن حتما سقوط می کنه!! البته دنیا رو چه دیدی؟ یه وقت دیدی این اذون گفت و همه مزدورای لب مرز تحت تأثیر قرار گرفتنو ایمان آوردن! ما که هر بار این اذون گفت از دین برگشتیم! دیدی رفت لب مرز اونجا خوب نتیجه داد به هر حال تو این دنیای وارونه هیچی بعید به نظر نمیرسه!!

خلاصه اینکه شنیدن صدای اذون ظهر امروز، بهونه ای شد تا به این آسیب بزرگ فرهنگی بپردازم!
یکی نیست به این بروبچ فعال مسجد بگه بابا اذون علَم فرهنگی مسجده؛ شما اگه قراره تو مسجد کار کنید اول از همه باید به همین چیزاش برسید! البته خدا رو شکر الان دیگه تو مسجدا صدای مرحوم مؤذن زاده ای، کسی پخش میشه یا هم که خودشون آدمای خوش صدایی دارن که اذون بگن ولی هنوز هم بعضی از مسجدا هستند که زیاد حواسشون به این چیزا نیست باور کنید اولین چیزی که باعث جذب آدم به مسجد میشه همین صدای اذونه؛ در واقع اولین قدم برای داشتن یک مسجد پویا و فعال صدای اذونیه که به جان مردم بشینه نه اینکه...!
پس، یا علی، رونق دادن به مسجدو با یه اذون خوش صدا شروع کنید.
یکی پاشه اون میکروفنو از دست این بگیره...!!
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            



نوشته شده در دوشنبه 90 اسفند 8ساعت ساعت 3:27 عصر توسط ملیحه سادات| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin