سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

 

الان کاری به آرایش آقایان ندارم، طرف حرفم با خانم هاست.خانم های شب قدری. خانم هایی که سعی دارند با آرایشی آرام یواشکی یا تند عروسکی ظاهرشان را طور دیگری به نمایش بگذارند. کاری ندارم به آنانِی که اسلام را قبول ندارند و نگاهشان از ماهواره و الگوهایش کنده نمی شود. طرف سخنم با آنهایی است که شب های قدر دوست دارند خدا  طور دیگری نگاهشان کند. با همان هایی که دوست دارند کربلا بروند و امام حسین (ع) هم تحویلشان بگیرد:

آیا وقت آن نرسیده است که کمی فکر کنید اثر به نمایش گذاشتن زیبایی تان برای مردان نامحرم و گاه محرم هایی غیر شوهر چیست؟ نمی خواهم که بروید قرآن را با ترجمه یا تفسیر بخوانید .( همان قرآنی که ماه رمضان ختمش می کنید) فقط می خواهم خودتان فکر کنید. نمی گویم این همه الگوهای بد حجاب و بی حجاب و با حجاب آراسته به مواد آرایشی را در صحنه ذهنتان بر قله نشاندید یک بار هم به الگوهای آن طرفی نگاه کنید و پای حرف آنها بنشینید. می گویم فقط قاضی فکر را همراهی کن. فکر کن این که فقط کمی ابروهایت را رنگ کنی و لب هایت را رژی کم حال بکشی و چشمانت را کمی ریمل بزنی و دوشادوش همسرت چرخی در خیابان بزنی ، چه کسانی تو را می بینند؟ خانم ها و آقایان. آقایانی که همسر تو نیستند. و حتما چهره ات با وقتی که آرایشی نداری فرق دارد و گرنه آن را نمی آراستی. آقایانی که همسر خانمی دیگرند. و فکر کن خانم هایی هستند که خود را در خیابان می آرایند برای چشمان همسرت، چه حالی می شوی؟ اگر قصدشان هم همسر تو نباشد اثرش بر همسر تو نیز هست. بدحجابی و بی حجابی و آرایشگرانی که نه تنها در خیابان که حتی گاه در رفت و آمدهایی با فامیل و دوستان دیده می شود.

اصلا شما مجردی و کسی خواهانت نیست. کسی که دلت می خواهد. جواهر چهره  و وجودت را در مخملی رنگین می گذاری تا نگاه ها را خیره  سازی. تو دیگر در آن لحظه توکل و اعتمادی به خدا نداری که صبر پیشه سازی و دعا کنی و به آراستن در مجالس زنانه که خانم های پسر دار نگاهشان آنجا می چرخد بسنده نمی کنی. به این دقت نداری مردان مجردی که چشم چران نیستند و در پی پاکی درون و بیرون با هم اند و زندگی با ایمانی در آینده خواهند داشت به تو که در معرض دید همه ای توجهی نخواهند داشت. تو دیگر به توسل هایت به امام رضا و سایر معصومین توجهی نداری که باید رفتارت متناسب دعاها و توسل هایت باشد. تو در آن لحظه امیدی به خدا نداری. بلکه امیدت به چشم های غیر خداست.

کاش اگر موقعیت فراهم است و خواستگاران خوبی هست دخترانمان را زود شوهر دهیم. اگر شوهر کردیم عشقمان را در او متمرکز کنیم. هر روز سعی کنیم عاشقانه تر از  روز قبل زندگی کنیم. صحنه های عشقولانه ای را بیافرینیم. آینده ای را برای خود به تصویر بکشیم که عشق از آن می بارد. یک زوج پیر و عاشق که هم گام با عشقشان پیر شدند. همان طور که ذره ذره پیر شدند ذره ذره بر عشقشان افزوده شده. عشقی پیر بر چروک های پر مهر چشم ها و گوشه لب هایشان خانه کرده.

و در عشق ورزیدن ها خلاقیت به خرج بدهیم. در جملات. در صدا کردن ها. در عشوه آمدن برای همسرمان تنوع به خرج بدهیم. بعضی از خانم ها زورشان می آید همان چایی که برای همسرشان می آورند با عشق بیاورند:

خانم یه چایی!

چشم عزیزم.

و بعد با یک لبخند و نگاهی پر مهر و لبریز از منظور چایی برایش ببرد. نگاهش در چمنزار نگاه و اعضای همسرش بچرد و خوش بگذراند.



نوشته شده در دوشنبه 93 مرداد 20ساعت ساعت 1:15 عصر توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin