سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

(ادامه بحث خانواده های دوقطبی)

 

 

4-   خانواده فرعون

همان فرعونی که حضرت موسی(ع) در قصر او رشد کرد ولی از مرام او پیروی نکرد.همان فرعونی که حضرت آسیه(س) همسر او بود. خیلی در این خصوص مطالعه نکردم اما تا آنجا که خوانده ام به نظر می رسد آسیه امیدی به هدایت یافتن فرعون نداشته و او را به یکتاپرستی دعوت نکرده و حتی ایمان خود را از او پنهان می داشته. چون وقتی ایمانش لو می رود به چهار میخ کشیده می شود و کشته. اما حضرت موسی (ع) که پیامبر خدا بود ماموریت داشت که فرعون را به یکتاپرستی دعوت کند. اینجا هم قطب منفی به هر صورت به کار خوب فراخوانده شده اما خود ابا کرده است. نکته جالب اینجاست که حضرت آسیه (س) اگر نمی تواند کاری برای هدایت فرعون انجام دهد به تقویت سمت مثبت می پردازد.اسیه نمی دانست که نوزادی که از آب گرفته موسی(ع) است اما توانست یک نوزاد را از مرگ نجات دهد. روایاتی هم از دوران کودکی موسی(ع) به چشم می خورد که نشان دهنده حمایت آسیه (س) از حضرت موسی(ع) در مقابل خشم فرعون است.

 

5-     خانواده حضرت یعقوب(ع)

قسمت قابل توجه در مورد خانواده ایشان پسرانشان است. دریک سمت یوسف (ع) و بنیامین و در طرف دیگر 10برادر دیگرشان که به حضرت یوسف(ع) حسادت کردند و او را که کودکی بیش نبود به چاه انداختند.

 

خانواده های بد

خانواده ابولهب

فعلا فقط خانواده ابولهب به ذهنم رسید.ابولهب به همراه همسرش, پیامبر اکرم(ص) را اذیت می کرد برای همین خداوند درسوره مسد او و همسرش را به آتش جهنم وعده داد.

 

 

 

نتیجه گیری:

فرق خانواده های خوب و بد در این است که در خانواده های خوب، اعضا یکدیگر را در کارهای خوب یاری می دهند اما در خانواده های بد برعکس، افراد در کارهای بد همکاری می کنند. در خانواده خوب، اگر یکی از اعضا مرتکب اشتباه و گناهی شود دیگری به او تذکر می دهد. اگر یکی کار خوبی کرد دیگری او را تشویق و همراهی می کند. پس در یک خانواده، اعضا نسبت به هم مسئولیت دارند. به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم فرموده است: یا ایها الذین آمنوا قو انفسکم و اهلیکم نارا وقودها الناس و الحجارة(تحریم/6): ای مؤمنان! خود و خانوداه تان را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ هاست، حفظ کنید.

 

 



نوشته شده در سه شنبه 91 خرداد 30ساعت ساعت 5:41 عصر توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin