سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت یک و نیم آن روز

خانواده های دو قطبی

        1-   خانواده حضرت آدم(ع)

در این خانواده ظاهرا طبق آیات قرآن همه خوب بودند و مثبت الّا یک پسر حضرت آدم که حسود از آب در آمدو به خاطر این که قربانی برادرش هابیل قبول شد و قربانی او نه، او را کشت.نکته قابل توجه این است که در تمام خانواده های دو قطبی که یک قطب، مثبت و قطب دیگر منفی است؛ طاعضای مثبت خانواده به ارشاد و امر به معروف افراد غافل می پردازند. حتی تا آخرین لحظات. این جا هم هابیل ، قابیل را نصیحت می کند اما اوست که مسیر خود را انتخاب کرده و بالاخره هابیل را می کشد.

 

2-   خانواده حضرت نوح(ع)

طبق آیات قرآن کریم ظاهرا همه افراد خانواده حضرت نوح(ع) خوب بودند و سر به راه الّا همسر و پسر ایشان. حضرت نوح(ع) همانطور که مردم را دعوت به یکتاپرستی می کردند امید به هدایت یافتن پسرشان داشته اند و او را نیز نصیحت کرده اند.

 

3-   خانواده حضرت لوط(ع)

ظاهرا اینجا هم همه خوب بودند جز همسر حضرت لوط(ع) که در میان عذاب شوندگان باقی ماند. تا آنجا که به ذهن دارم و از تفسیر آیات به خاطرم هست روستای ایشان در مسیر مسافران و کاروانیان بوده است اما مردم آنجا مهمان نواز نبوده و در عوض کمک به مسافران در راه مانده از آنان درخواست جنسی می کردند. کم کم این عادت آنان شد و مردان با مردان و زنان با زنان می آمیختند. حضرت لوط(ع) تا آنجا که می توانست مسافران را مهمان می کرد و از آنان در مقابل افراد روستایش حمایت اما همسر ایشان برای افراد روستا خبرچینی می کرده و می گفته که ایشان مهمان دارند. آیات قرآن کریم به این امر گواهی می دهد آنجا که فرستادگان الهی یا همان فرشتگان عذاب آنها به شکل مرد مهمان ایشان می شوند و مردم روستا آن مهمانان را از ایشان طلب می کنند اما ایشان به آن مردان پیشنهاد می دهند که دست از این کار بردارند و اگر از این راه توبه و بازگشت کنند دخترانشان را به عقد آنان در می آورند.

اگر زاویه نگاهمان را به این صحنه عوض کنیم می بینیم که خصوصیت بارز حضرت لوط(ع) در این صحنه که نسبت خانواده خویش نشان داده اند این است که می خواهند دخترانشان به گناه نیفتند و در حصار ازدواج از ازدواج تک جنسی در امان باشند. با یک تیر دو نشان زده اند. هم مردم و هم خانواه شان به گناه آلوده نشوند



نوشته شده در شنبه 91 خرداد 27ساعت ساعت 10:20 عصر توسط سیده فاطمه| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin