• وبلاگ : ساعت يک و نيم آن روز
  • يادداشت : صرفا جهت اطلاع
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    پونه جان با اين توصيفات که مي فرماييد برداشت شما درسته. من عرض کردم که برنامه رو نديدم و صرفا از روي نقل قول شما برداشت کردم.
    (ببخشيد نمي دونستم چه طوري مي شه به نظرات پاسخ داد واسه همين جدا نوشتم.)
    پاسخ

    برداشت شما در جاي خودش قابل تأمل است.يعني کاش قبلا خودمان زودتر متوجه شده بوديم.
    + با بصيرت 

    سلام ,خانم فاطمه اسلامي عزيز مطلبي که شما در قالب ادبيات بسيار زيبا و منطقي گذاشتيد اساسا" منظور بنده نيز همان بوده است که شما فرموده ايد ولي متاسفانه ادبيات من به اندازه شما قوي نيست و کاشکي که اين موضوع را به عنوان مطلب در وبلاگتان ميگذاشتيد تا عکس العمل بعضي از دوستان که به دنبال مطالب مذهبي هستند نه جنجالي.. را مي ديديم.

    و همچنين چون هر کس نظر مي دهد اولش را به انتقاد از آن لقب مي پردازد در همين جا مي گويم که بنده را ببخشيد منظوري که از نوشته من فهميده شده مربوط به ادبيات ضعيف اينجانب است.ديگر دوستان خود را اذيت نکند.

    پاسخ

    کاملا موافقم.خود بنده هم بعد از خواندن مطلب خانم اسلامي کاملا متوجه حرف هاي شما هم شدم.حضرت امير (ع) در کلامي به اين مضمون مي فرمايد:دفاع نکردن از حق بهتر از بد دفاع کردن از آن است.به هر حال فکر مي کنم هر دوي ما متفق القوليم که بيان منطقي خانم اسلامي مطلب را بهتر جا انداخت.در ضمن جواب ايشان را هم داده ام .مراجعه کنيد.
    من نميگم مردم نياز به بصيرت دارن تا بتونن همچين نگاهي به فيلم داشته باشن ولي به قول شما فقط يک ذره يک ذره گوشه چشمشونو از زير برف يه لحظه بکشن بيرون و بعد دوباره برگردن به لونه شون کافيه براي اينکه بفهمن! من نميدونم چرا بعضي مردم عادت کردن تا صداي امثال دکتر عباسي رو ميشنون بگن اااااااااااااه دوباره اين اومد آخه اين چه حرفاييه ميزنه و .... خب بابا عقل داري يه کم با عقلت بسنج شايد درست بود؟!!! بعضي وقتا که قرآن ميخوندم و ميديدم پيامبر استدلالاي به اون روشني مياره و مردم بازم قبول نميکنن ميگفتم بابا عجب مردم نفهمي بودنا!!! ولي الان توي اين عصر تکنولوژي وضعيت همون وضع جاهليه .. واقعاً براي خودمون متأسفم
    چقد درد دلم گرفت همش به خاطر مطلب خوبتون بود. ممنون
    پاسخ

    سلام خدمت شما دوست گرامي.حق با شماست .فهميدن بعضي مسائل فقط کمي تفکر مي خواهد.اما انگار بعضي ها عادت کردند به بي تفاوت بودن!از شما به خاطر اظهار لطفتون ممنونم.


    سلام به همگي دوستان

    بابت داشتن اين دغدغه هاي پاک خيلي خوشحالم.

    بهتره در نسبت دادن القابي که برامون بار ارزشي دارن به همديگر يه کم بيشتر دقت کنيم. به نظر من هر سه دوست عزيز دغدغه يک امر واحد رو دارن و اون اسلامه چيزي که اگه نباشه هيچ کدوممون نيستيم. همه دنبال صيانت از اين چشمه زلال هستن فقط راجع به نحوه صيانت اختلاف عقيده داريم که البته و صدالبته روش کار اگر از هدف مهمتر نباشه کم اهميت تر نيست. ولي براي داشتن يک روش درست نبايد با هم کلکل کنيم بايد با ارائه برهان تبادل نظر کنيم.

    و در مورد مطلب صرفا جهت اطلاع: من اين قسمت بيست وسي رو نديدم و اطلاعاتم در حد همين مطلبيه که دوستمون به نقل از بيست وسي گذاشتن:

    صرفا جهت اطلاع اين هفته فرمودند:چطور وقتي جدايي نادر از سيمين در جشنواره ي فيلم فجر خودمان برنده ي جايزه مي شود,هيچکس نمي گفت اين فيلم جهت سياسي دارد ولي حالا که....


    برداشت من از اين عبارت اينه که داعيه مجري صرفا جهت اطلاع اينه که چرا قبل از اينکه دشمن بفهمه اين فيلم به درد اهدافش مي خوره ما خودمون نبايد متوجه همراستايي اين فيلم با اهداف دشمن بشيم و از اون تقدير نکينم تا بعد از اينکه آمريکا به اين فيلم جايزه بده تازه دوزاريمون نيفته که اين فيلم مشکل داره و بعد حرفمون دوتا بشه! به نظر من ايرادي که صرفا جهت اطلاع به اين ماجرا گرفته رو به سوي داوران جشنواره هاي داخلي داره که دغدغه اهداف کشورشون رو ندارن و ايرادي به محکوم کردن فيلم بعد از گرفتن جوايز غربي نگرفته.

    موفق باشيد.

    پاسخ

    دوست عزيزم سلام.حقيقت اينه که بنده آن هفته,چنين برداشتي از آن حرف داشتم,يعني قراين حاليه و مقاليه چنين نشان ميداد,آن طور که يادمه,برنامه ي صرفا جهت اطلاع بعد از گفتن آن جملات,از آقاي شمقدري به خاطر تبريک گفتن به فيلم جدايي نادر از سيمين براي جايزه ي گلدن گلوپش تمجيد کرد.با جمله اي شبيه به اين:بازم دم آقاي شمقدري گرم که ...
    به هر حال مطلبي که شما هم به آن اشاره کرديد هرچند به نظر نمي آمد منظور واقعي صرفا جهت اطلاع باشد ولي في حد نفسه مطب قابل تأملي است که بنده قبلا به آن توجه نکرده بودم.از شما ممنونم.
    سلام عليکم. جناب با بصيرت.بزرگوار شما مگه اين مطلب/براي بصيرت خود متاسف باشيد و به برگزيده شدن مطلبتان در پارسي بلاگ(که فقط منتظر يک مطلب اسلامي )هستند و افرادي خشک مقدس مطالب شما را تاييد مي کنند دل نبنديد رو ننوشتيد؟ .خوب منظور از اين افراد خشک مقدس کيا هستند؟ و در مورد اين مطلبي که دوستمون نوشتن ما اختلاف نظر داريم .حرفي نيست و اين نبايد باعث توهين بشه .بلکه از تبادل نظر مطلب درست بدست ميايد و از توهين هيچ بهره اي نميبريم .و اگر بنده مطلب دوستمون رو برگزيده کردم صرفا بدليل رعايت کردن آيين نامه و توليدي بودن مطلبشون هست و الا که بنده اصلا با ايشان آشنايي ندارم. و اينکه شما فرموديد منتظر يه مطلب اسلامي هستند ...بله بنده هميشه منتظر مطالب اسلامي هستم .موفق باشيد و پايدار.
    + با بصيرت 
    سلام آقاي محمد جواد.س ,ببين برادر من ,من لقب به کسي ندادم اگر شما فردي خشک مقدس نيستي چرا ناراحت شدي و به بصيرت بنده اشکال مي بندي يادم نمي آيد اسمي از شما برده باشم ثانيا"اگر شما دليلي براي نقض حرف هاي بنده داشتي بايد از انتخاب خودتون دفاع مي کردي نه اين که شروع کني بري تو مذهب و...,ثالثا"شروع هر کار با نام خدا واجب نيست که من ابتدا نظرم را بايد با نام خدا شروع کنم ,تازه يادم نمي آيد خانم هاي محترمي که با به به و چه چه نظرشون را شروع کردند نامي از خدا برده باشند,در آخر ميخواستم بگم لفظ خشک مقدس براي افراد مذهبي به کار نبردم منظور افراد به ظاهر مذهبي هستند که با سخت و خشن نشان دادن دين بزرگي همچون اسلام بزرگترين ضربه ها را به اين دين زدند. در کلام بسياري از روحانيان کلمه خشک مقدس شنيده شده است شما نشنيدي نميدونم
    پاسخ

    با شما در اينکه بعضي رفتارهاي نادرست بعضي مذهبيون باعث دلزدگي از دين مي شود موافقم ولي نمي فهمم واقها مطلب بنده چرا بايد باعث چنين چيزي شود؟حتما ميگوييد منظورتان بنده نبوده ام!به هر حال دوست عزيز ما آنچه از ديدن اين فيلم به نظرمان رسيده بود گفتيم وقصد خشک مقدس بودن نداشتيم بلکه کلا از اين تيپ آدم ها بيزاريم البته تا برسد به اينکه خشک مقدس را چه معنا کنيم؟!
    سلام. به ما سر بزنيد
    پاسخ

    سلام,قبلا هم از طريق يکي از مطالب بر گزيده تان در پارسي بلاگ به وبلگتان سر زده ام.از مطالب خوبتان استفاده مي کنيم.
    بسياربسيارعالي
    پاسخ

    مرسي ميشا جان.
    سلام عليکم. جناب با بصيرت..اول هر چيز نام خدا .که همان سلام خودمان باشد بايد گفت و اينکه براحتي در مورد افراد مذهبي اينطور القاب را بکار ميبريد هم مشخص شد با بصيرتيد..شما در دادن نظر مختاريد اما در دادن القاب به ديگران خير ..اميد وارم همه ما با بصيرت باشيم. اما نه چون شما..يا علي مدد التماس دعا.
    + با بصيرت 
    نظر شما رو به هيچ وجه قبول ندارم ,البته شايد به نظر شما اين فيلم مشکلاتي نيز داشته باشد و من هم قبول مي کنم چون مطمئنا" سينماي ما به مسائل اسلامي توجه نمي کند و حتي آثار ش را در فيلم يوسف پيامبر و کارگرداني که ادعا ميکند موسيقي مورد علاقه اش قرآن است نيزميتوان مشاهده نمود ولي به نظر من منظور از حرف صرفا"جهت اطلاع اين بود چرا که وقتي اين فيلم در يکي از معتبر ترين جشنواره هاي کشور جمهوري اسلامي ايران(يعني جشنواره فجر)برگزيده مي شود همه کف مي زنند و الان به ياد سياسي بودن اين فيلم مي افتند آيا قبول نداريم که داوران اين گونه جشنواره هابه ظاهر افرادي مذهبي هستند.در پايان به شما توصيه مي کنم براي بصيرت خود متاسف باشيد و به برگزيده شدن مطلبتان در پارسي بلاگ(که فقط منتظر يک مطلب اسلامي )هستند و افرادي خشک مقدس مطالب شما را تاييد مي کنند دل نبنديد
    پاسخ

    دوست عزيز با بصيرتم سلام.از اينکه در مواردي باهم موافقيم خوشحالم.درباره ي صرفا جهت اطلاع بايد بگويم که من متوجه حرف اين برنامه شده بودم.فقط نمي توانم بين مقدمه اي که بيان مي شود با نتيجه اي که قرار است از آن گرفته شود ارتباطي برقرار کنم.شما هم مي گوييد در کشور ما هم در يک جشنواره ي معتبر آن هم از طرف داوراني ذي صلاح به اين فيلم جايزه داده اند.خب؟حالا چه نتيجه اي مي خواهيد از آن بگيريد؟!نمي خواهيد بگوييد که حتما هر فيلمي که در اين جشنواره برنده مي شود لزوما مطابق با فرهنگ و اعتقادات جمهوري اسلامي است؟!
    در ضمن ما ازکساني که نسبت به ما لطف دارند,متشکريم .همانطور که از نقد شما. و دعا و آرزويمان همه
    اين است که روزي مهر تأييد خدا بر افکار و گفتار و کردار و نوشته هايمان بخورد...
    خيلي عالي بود ممنون خوبه تو سايتشونم بگذاريد.
    پاسخ

    از لطف شما ممنونم دوست عزيز.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 2 بهمن 90 نوشته (صرفا جهت اطلاع...) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.